Rzecznik Finansowy podjął dochodzenie w sprawie skandalu w mBanku, gdzie na koncie niewłaściwego klienta pojawiło się zajęcie egzekucyjne na kwotę blisko 2 milionów złotych. Poszkodowany klient, pan Karol, opisał tę sytuację na Facebooku. Mimo braku postępowania egzekucyjnego przeciwko panu Karolowi bank nie zgodził się na zwolnienie zajęcia i skierował klienta do Urzędu Skarbowego.
Liczba podobnych sytuacji w Polsce wzrasta od 2021 roku.
Rzecznik Finansowy zareagował natychmiast, wysyłając pismo do mBanku, w którym domagał się wyjaśnień. Jednym z powodów jest fakt, że zaobserwował wzrost dotyczący podobnych sytuacji, które zgłaszane były przez klientów w latach 2021-2023.
Rzecznik Finansowy zaznacza, że w przypadku nieuzasadnionego zajęcia rachunku bankowego klient powinien skontaktować się z organem egzekucyjnym. Jeśli nie jest przeprowadzane postępowanie egzekucyjne, można próbować uzyskać zwolnienie zajęcia egzekucyjnego od banku. Natomiast, jeżeli bank odmawia, klient może złożyć reklamację.
Na stronie internetowej Rzecznika Finansowego dostępne są dalsze informacje na temat uzyskania pomocy i procedury reklamacyjnej w przypadku nieuwzględnienia zastrzeżeń przez podmioty rynku finansowego.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!
To ktoś poleci
Unlike.
Unlike
Niesamowite
Robią sobie co chcą….