Inicjatywa ulepszenia i ułatwienia korzystania z instytucji publicznych dla osób ze spektrum, to wieloetapowy i innowacyjny projekt, jaki właśnie zostaje wprowadzony w życie. Zaangażowane w to kobiety to przekrój urzędniczek, działaczek, a nawet matek dzieci z większymi potrzebami. Znajomość tematu nie jest im obca. Ich celem jest umożliwienie korzystania z podstawowych przywilejów i wypełnianie obowiązków publicznych, w warunkach, które będą odpowiednie dla takich dzieci.
Na pierwszy ogień takiego pomysłu poszedł przychodnia zdrowia. Korzystanie ze służby zdrowia jest przywilejem każdego obywatela odprowadzającego składki. Korzystanie jednak z przychodni, gdzie znajduje się ostre światło, gwarni ludzie w ciasnych korytarzach, oraz długie czekanie, zawsze sprawia spore problemy. Duży nacisk położono na edukacje społeczeństwa w tym zakresie. Zaczęto od personelu, który obowiązkowo przeszedł specjalne szkolenie, które dotyczyło przyjmowania pacjenta ze spektrum. Dotyczyło to zarówno pielęgniarek, które mają do czynienia przy zapisywaniu pacjentów, szczepionek, czy pobieraniu krwi, jak i samych lekarzy, którzy stykają się z pacjentami podczas wizyty lekarskiej.
Jakie udogodnienia wprowadzono dla osób ze spektrum?
Jednym z najważniejszych udogodnień jest możliwość zapisywania pacjentów na początku bądź na końcu kolejki. Zmniejszy to czas oczekiwania i przebywania w niedogodnym środowisku. Kolejnym ułatwieniem jest dostosowanie światła i bodźców dźwiękowych podczas oczekiwania i wizyty. Lekarz ma być każdorazowo uprzedzony o pacjencie z większymi potrzebami poznawczymi, dzięki czemu lepiej przygotuje się do wizyty. Kolejnym krokiem jest uświadomienie innych pacjentów o stosownym zachowania, poprzez rozwieszone plakaty informacyjne wewnątrz budynku.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!