Ministerstwo Infrastruktury podjęło decyzję o odrzuceniu wniosku konsorcjum Szczecin Bulk Terminal związanego z Grupą Viterra. Wniosek dotyczył dzierżawy portu zbożowego w Gdyni na 30 lat. Decyzję ogłosił wiceminister Arkadiusz Marchewka.
Wiceminister infrastruktury argumentował, że decyzja wynika z troski o bezpieczeństwo kraju. Natomiast w samym procesie decyzyjnym kluczowe znaczenie miały opinie instytucji państwowych.
Kontrowersje wokół tego tematu utrzymywały się już od dłuższego czasu, obejmując również posłów i ministra rolnictwa, którzy domagali się unieważnienia przetargu. Jak zaznaczyli, ich głównym argumentem była konieczność zachowania kontroli nad portem przez polski podmiot.
Faktem jest, że oferta konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera była najkorzystniejsza. Jednakże wywołała też kontrowersje ze względu na powiązania z Grupą Viterra, która kontroluje już i tak dużą część polskiego eksportu zbóż.
Decyzja Ministerstwa Infrastruktury ma zapewnić przejrzystość i bezpieczeństwo w procesie dzierżawy portu.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!