W Poznaniu został wprowadzony specjalny samochód, który przeskanuje reklamy w mieście. Jest to związane z ponownym przegłosowaniem uchwały krajobrazowej, która wymaga przeliczenia i zmierzenia reklam, aby określić, które z nich nie spełniają nowych wymogów. Samochód wyposażony jest w kamery i czujniki, które pomagają w tym procesie.
Ażeby przeliczyć nośniki reklamowe, samochód korzysta z mobilnego systemu mapowania. Specjalne kamery i czujniki precyzyjnie rejestrują ulice i ich otoczenie w trójwymiarze. Z kolei zebrane dane analizowane są przez algorytmy i specjalistów.
Tego typu rozwiązania używane są również do weryfikacji tablic rejestracyjnych samochodów w strefach płatnego parkowania. Jednak z powodów kosztowych, urzędnicy nie planują przeprowadzenia mapowania dla całego miasta. Zamierzają zakupić fotorejestrację sferyczną dla około 330 km dróg krajowych, wojewódzkich i powiatowych.
Wcześniej, w lutym 2022 roku, podobne rozwiązanie było już testowane w Poznaniu. Samochód z urządzeniami przeskanował ulicę Bukowską, skanując reklamy znajdujące się w zasięgu jego urządzeń. Podobne skanowanie reklam miało miejsce również w Kielcach, części Krakowa (Nowa Huta i główne ulice) oraz w Cieszynie.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!
Ocho… Drugi artykuł w tym roku na spotted bez jakichś dziwnych poszukiwań telefonów, jednej słuchawki i “pedofilskich” misji spotkań – bo odwagi nabierał/a dwa dni na fejsie…
Przydałby się taki w innych miastach
Wreszcie. Spam reklamowy w tym mieście przekracza już wszelkie granice.
Dobrze, że nie ‘skandujący’ 😏