Prace na drodze nr 18, w przeszłości znanej jako „patatajka”, są już na finiszu. Przebudowa obejmuje południową nitkę trasy, która łączy Wrocław z Berlinem. Kierowcy już od dłuższego czasu narzekali na jej stan, zwłaszcza na betonowe płyty, które wpływały negatywnie na komfort jazdy i zawieszenia pojazdów.
Historia drogi sięga lat 30. XX wieku, kiedy była częścią autostrady Reichsautobahn 9, łączącej Berlin z Wrocławiem. Warto zaznaczyć, że 15 lat temu tylko jedna nitka tej trasy (w kierunku Niemiec) przeszła modernizację. Przebudowę drugiej części rozpoczęto dopiero w 2021 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na dostosowanie odcinka tej drogi do standardów autostrady, rozciągającego się od granicy województw lubuskiego i dolnośląskiego do węzła Golnice. Wykonawcami tej inwestycji jest konsorcjum firm Kobylarnia i Budpol, a koszt całego przedsięwzięcia wynosi prawie 900 mln złotych.
Prace obejmują wymianę zdegradowanej nawierzchni oraz dostosowanie drogi do obciążenia 11,5 t/oś, przy uwzględnieniu przewidywanego ruchu charakterystycznego dla autostrady. W obrębie węzła Luboszów i Golnice zmodernizowano i dostosowano je do wymogów autostradowych. Wybudowano także pasy włączania i wyłączania oraz dostosowano infrastrukturę techniczną, w tym przejścia dla zwierząt.
Przebudowa tego odcinka została podzielona na cztery etapy. Autostrada A-18 ma zostać otwarta dla ruchu 16 października 2023 roku. Dzięki tej przebudowie podróż z Wrocławia do Berlina będzie znacznie szybsza i bezpieczniejsza.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!