W niedzielę Orlen uruchomił pierwszy pociąg z napędem wodorowym na trasie Gdynia-Hel, zakupiony od PESA Bydgoszcz. Jest to część strategii wodorowej Grupy Orlen, która realizuje inwestycje w technologie wodorowe oparte na odnawialnych źródłach energii i przetwarzaniu odpadów komunalnych do wodoru. Budżet do 2030 roku wynosi 7,4 mld zł.
Lokomotywa manewrowa, przeznaczona dla Zakładu Produkcyjnego w Płocku, przechodzi obecnie testy, z czteroletnim pakietem serwisowym w ramach umowy z PESA Bydgoszcz. Jej zbiorniki pomieszczą 175 kg wodoru, zapewniając całodobową pracę. Napęd stanowią dwa ogniwa paliwowe o mocy 85 kW każde, bateria i cztery silniki trakcyjne.
Lokomotywa SM42 6Dn to 4-osiowy pojazd z silnikami trakcyjnymi o mocy 4x180kW, zasilany przez dwa ogniwa wodorowe o mocy 85 kW. Wyposażono ją również w system jazdy autonomicznej i system antykolizyjny.
Ponadto, Orlen objął przywództwo w dwóch Dolinach Wodorowych: Mazowieckiej i Bursztynowej. Projekt Bursztynowej Doliny Wodorowej posiada certyfikat Mission Innovation i Clean Hydrogen Partnership. Planowane są tutaj źródła wodoru odnawialnego, stacje tankowania wodorem, a także flota portowych pojazdów wodorowych. Inwestycje obejmują również pojazdy dostawcze i samochody osobowe dla firm kurierskich i utrzymania sieci energetycznych.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!