w

GAZ-SYSTEM uzyskał decyzję środowiskową na budowę terminalu FSRU i gazociągu podmorskiego (www.polon.pl)

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Gdańsku wydał decyzję dotyczącą środowiskowych aspektów projektu budowy terminalu FSRU oraz gazociągu podmorskiego w Gdańsku. Decyzja podlega natychmiastowej wykonalności. Tym sposobem GAZ-SYSTEM będzie mógł od razu przystąpić do działań w ramach tej strategicznej inwestycji.

Prezes Gaz-System, Sławomir Hinc, podziękował Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku za szybkie wydanie decyzji dotyczącej środowiskowych uwarunkowań dla terminalu FSRU. Należy zaznaczyć, że jest to niezbędne kryterium dla uzyskania decyzji lokalizacyjnej.

GAZ-SYSTEM planuje szereg środków mających na celu minimalizację wpływu budowy i eksploatacji terminalu FSRU na środowisko, w tym bezwykopowe przekroczenie plaży Stogi przez gazociąg. Co więcej, uwzględnia również ułożenie części podmorskiej gazociągu pod dnem Zatoki, z lokalizacją nabrzeża technologicznego w odległości około 3 km od brzegu.

Dzięki tym działaniom wpływ terminalu na krajobraz i potencjalny hałas będzie minimalny. Z kolei dostępność wód Zatoki Gdańskiej dla żeglarzy nie będzie zaburzona przez budowę i eksploatację terminalu FSRU.

Budowa terminalu FSRU w Gdańsku to część programu inwestycyjnego GAZ-SYSTEM, obejmująca zarówno część morską, jak i lądową. Pierwsza część obejmuje budowę nabrzeża w Zatoce Gdańskiej oraz gazociągu podmorskiego, a druga budowę gazociągu Gustorzyn – Gdańsk.

Część lądowa inwestycji ma już wszystkie niezbędne decyzje. Planowany terminal ma być gotowy w 2027 roku, umożliwiając sprowadzanie ponad 6 mld m sześc. gazu po regazyfikacji.

Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś

Co o tym myślisz?

Legenda

Opublikowane przez Spotter

Autor wpisówLubi oceniaćLata członkostwa

Dodaj komentarz

Sosnowski nawołuje do dymisji marszałka wojewódzkiego. Stawiarski nie zamierza ulec tym naciskom (kurierlubelski.pl)

Drugi co do wielkości kafar w Europie pomaga przy budowie wnęki dokowej w Porcie Gdynia (investmap.pl)