Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze podsumował projekt elektryfikacji o wartości 50 milionów złotych. Rozwiązanie tego typu ma zapewnić wzrost liczby autobusów elektrycznych na liniach MZK.W ramach projektu miasto zakupiło osiem autobusów o pojemności 80 pasażerów (12 m dł.) oraz cztery autobusy przegubowe na 122 pasażerów (18 m dł.). Autobusy o długości 12 m przejechały już w sumie 200 tys. km, podczas gdy te o długości 18 m, wprowadzone do użytku w maju, pokonały łącznie prawie 90 tys. km.W związku z projektem powstała też pętla z ładowarkami na osiedlu Mazurskim, a do tego wyposażono w ładowarki zajezdnię oraz inne pętle. Całkowita wartość projektu wynosi około 49 mln zł, z czego 30 mln zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.Prezydent Janusz Kubicki zakomunikował, że kolejne autobusy elektryczne wyjadą na ulice w styczniu. Dodał też, że Zielona Góra jest liderem w kraju pod względem liczby elektrycznych autobusów na mieszkańca. Z kolei projekt ma także na celu poprawę jakości powietrza i przyspieszenie rozwoju ekologicznej floty autobusowej.Jacek Newelski, kierownik działu przewozów w MZK, zauważa, że prowadzenie autobusu elektrycznego różni się od tradycyjnych pojazdów ze względu na brak hałasu i skrzyni biegów. Zaznacza, że kierowcy szybko przystosowali się do tych zmian i cenią sobie nowe rozwiązania.Robert Karwacki, prezes MZK, wspominał o własnych doświadczeniach z używania komunikacji miejskiej, a także o zaletach autobusów elektrycznych, takich jak cisza, nowoczesność i wygoda.
w

Zielona Góra inwestuje 50 mln zł w elektryfikację linii MZK. Na ulice wyjadą kolejne autobusy elektryczne (gazetalubuska.pl)

Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze podsumował projekt elektryfikacji o wartości 50 milionów złotych. Rozwiązanie tego typu ma zapewnić wzrost liczby autobusów elektrycznych na liniach MZK.

W ramach projektu miasto zakupiło osiem autobusów o pojemności 80 pasażerów (12 m dł.) oraz cztery autobusy przegubowe na 122 pasażerów (18 m dł.). Autobusy o długości 12 m przejechały już w sumie 200 tys. km, podczas gdy te o długości 18 m, wprowadzone do użytku w maju, pokonały łącznie prawie 90 tys. km.

W związku z projektem powstała też pętla z ładowarkami na osiedlu Mazurskim, a do tego wyposażono w ładowarki zajezdnię oraz inne pętle. Całkowita wartość projektu wynosi około 49 mln zł, z czego 30 mln zł pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.

Prezydent Janusz Kubicki zakomunikował, że kolejne autobusy elektryczne wyjadą na ulice w styczniu. Dodał też, że Zielona Góra jest liderem w kraju pod względem liczby elektrycznych autobusów na mieszkańca. Z kolei projekt ma także na celu poprawę jakości powietrza i przyspieszenie rozwoju ekologicznej floty autobusowej.

Jacek Newelski, kierownik działu przewozów w MZK, zauważa, że prowadzenie autobusu elektrycznego różni się od tradycyjnych pojazdów ze względu na brak hałasu i skrzyni biegów. Zaznacza, że kierowcy szybko przystosowali się do tych zmian i cenią sobie nowe rozwiązania.

Robert Karwacki, prezes MZK, wspominał o własnych doświadczeniach z używania komunikacji miejskiej, a także o zaletach autobusów elektrycznych, takich jak cisza, nowoczesność i wygoda.

Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś

Co o tym myślisz?

Legenda

Opublikowane przez Spotter

Autor wpisówLubi oceniaćLata członkostwa

Dodaj komentarz

Pierwszy od lat 80. chrzest doku w Stoczni Remontowej Pomerania w Szczecinie (gs24.pl)

Rozpoczęły się prace nad obwodnicą Dzwoli w ramach programu budowy 100 obwodnic (kurierlubelski.pl)