We wtorek mieszkańcy Wrocławia i okolic zauważyli niewielki samolot, który przez kilka godzin krążył nad miastem i lotniskiem w Starachowicach. A to dlatego, że ten nieduży samolot, będący własnością Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, służy do wykonywania zadań specjalnych.Samolot, który krążył nad Wrocławiem, to Beechcraft King Air 350i. Maszyna otrzymała nazwę „papuga” ze względu na swoją kolorystykę i grafikę przedstawiającą papugę na kadłubie. Jak wspomniano, samolot należy do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i jest wykorzystywany w celach kontrolno-pomiarowych, zastępując starszą maszynę L410 Turbolet.Samoloty tego typu pełnią istotną rolę w nadzorze nad naziemnymi urządzeniami zabezpieczenia ruchu lotniczego. Inspekcja Lotnicza jest odpowiedzialna za monitorowanie tych urządzeń, które są rozproszone na terenie lotnisk i dróg lotniczych, włącznie z Wrocławiem i okolicami. Urządzenia te obejmują systemy lądowania według wskazań przyrządów, radiolatarnie, radiodalmierze, radiolatarnie bezkierunkowe, nawigacyjne systemy świetlne i precyzyjne wskaźniki ścieżki schodzenia.Inspekcja Lotnicza używa „papugi”, aby dokładnie sprawdzić poprawność działania tych urządzeń z powietrza w określonych momentach. Pomimo pozornie „bezsensownego” krążenia samolotu przez długi czas, te szczegółowe pomiary są kluczowe. Zapewniają one maksymalne bezpieczeństwo pasażerom podczas lotu rejsowego.
w

Nad Wrocławiem przez kilka godzin krążył samolot. Inspekcja Lotnicza tłumaczy powód tych działań (gazetawroclawska.pl)

We wtorek mieszkańcy Wrocławia i okolic zauważyli niewielki samolot, który przez kilka godzin krążył nad miastem i lotniskiem w Starachowicach. A to dlatego, że ten nieduży samolot, będący własnością Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, służy do wykonywania zadań specjalnych.

Samolot, który krążył nad Wrocławiem, to Beechcraft King Air 350i. Maszyna otrzymała nazwę „papuga” ze względu na swoją kolorystykę i grafikę przedstawiającą papugę na kadłubie. Jak wspomniano, samolot należy do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej i jest wykorzystywany w celach kontrolno-pomiarowych, zastępując starszą maszynę L410 Turbolet.

Samoloty tego typu pełnią istotną rolę w nadzorze nad naziemnymi urządzeniami zabezpieczenia ruchu lotniczego. Inspekcja Lotnicza jest odpowiedzialna za monitorowanie tych urządzeń, które są rozproszone na terenie lotnisk i dróg lotniczych, włącznie z Wrocławiem i okolicami. Urządzenia te obejmują systemy lądowania według wskazań przyrządów, radiolatarnie, radiodalmierze, radiolatarnie bezkierunkowe, nawigacyjne systemy świetlne i precyzyjne wskaźniki ścieżki schodzenia.

Inspekcja Lotnicza używa „papugi”, aby dokładnie sprawdzić poprawność działania tych urządzeń z powietrza w określonych momentach. Pomimo pozornie „bezsensownego” krążenia samolotu przez długi czas, te szczegółowe pomiary są kluczowe. Zapewniają one maksymalne bezpieczeństwo pasażerom podczas lotu rejsowego.

Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś

Co o tym myślisz?

Legenda

Opublikowane przez Spotter

Autor wpisówLubi oceniaćLata członkostwa

Dodaj komentarz

12 komentarzy

Morawiecki w Trzciance: Tusk to manipulant działający na rzecz interesów niemieckich (i.pl)

Wiatrak na Polance w Poznaniu odzyska dawną świetność! (gloswielkopolski.pl)