w

Modernizacja wału przeciwpowodziowego przy ul. Ślęzoujście dobiega końca (gazetawroclawska.pl)

Po niemal roku prac odcinek wału przeciwpowodziowego, który znajduje się przy ul. Ślęzoujście, jest już praktycznie ukończony. Dzięki temu mieszkańcy Maślic i Praczy Odrzańskich wzbogacili się o nową ochronę przed powodzią, a także odnowioną ulicę.

Ten odcinek wału był najbardziej narażonym elementem w obronie Wrocławia przed powodzią i stanowił potencjalne zagrożenie dla miasta. W trakcie prac remontowych, które trwały ponad rok, wał został wzmocniony, zabezpieczony tkaninami bentonitowymi, a do tego wyposażony w przepust z zasuwą wrzecionową na rzece Ługowina, aby zapobiec efektowi cofki. W przypadku ul. Ślęzoujście – również przeszła metamorfozę.

Ulica Ślęzoujście uzyskała chodnik, elementy bezpieczeństwa drogowego i oświetlenie, a także nową nawierzchnię, zastępując wcześniejszą kostkę brukową. Ponadto, wprowadzono progi zwalniające oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h, co poprawiło bezpieczeństwo zwłaszcza dla pieszych, rowerzystów i osób niepełnosprawnych.

Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, podkreśla, że prace były owocem współpracy z Wodami Polskimi, nie tylko wzmacniając wał, ale także poprawiając infrastrukturę drogową oraz dodając terenów zielonych i infrastruktury dla zwierząt. Warto też wspomnieć o specjalnych przejściach dla płazów, które chronią je przed samochodami.

Obecnie na ul. Ślęzoujście trwają ostatnie prace porządkowe. Oficjalne otwarcie odcinka drogi i wału przeciwpowodziowego planowane jest we wrześniu. Koszt inwestycji wyniósł ok. 12,5 mln zł, z czego 4 mln zł otrzymano od Wód Polskich. Modernizacją obiektu zajęła się firma Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o.Po niemal roku prac odcinek wału przeciwpowodziowego, który znajduje się przy ul. Ślęzoujście, jest już praktycznie ukończony. Dzięki temu mieszkańcy Maślic i Praczy Odrzańskich wzbogacili się o nową ochronę przed powodzią, a także odnowioną ulicę.

Ten odcinek wału był najbardziej narażonym elementem w obronie Wrocławia przed powodzią i stanowił potencjalne zagrożenie dla miasta. W trakcie prac remontowych, które trwały ponad rok, wał został wzmocniony, zabezpieczony tkaninami bentonitowymi, a do tego wyposażony w przepust z zasuwą wrzecionową na rzece Ługowina, aby zapobiec efektowi cofki. W przypadku ul. Ślęzoujście – również przeszła metamorfozę.

Ulica Ślęzoujście uzyskała chodnik, elementy bezpieczeństwa drogowego i oświetlenie, a także nową nawierzchnię, zastępując wcześniejszą kostkę brukową. Ponadto, wprowadzono progi zwalniające oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h, co poprawiło bezpieczeństwo zwłaszcza dla pieszych, rowerzystów i osób niepełnosprawnych.

Tomasz Jankowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, podkreśla, że prace były owocem współpracy z Wodami Polskimi, nie tylko wzmacniając wał, ale także poprawiając infrastrukturę drogową oraz dodając terenów zielonych i infrastruktury dla zwierząt. Warto też wspomnieć o specjalnych przejściach dla płazów, które chronią je przed samochodami.

Obecnie na ul. Ślęzoujście trwają ostatnie prace porządkowe. Oficjalne otwarcie odcinka drogi i wału przeciwpowodziowego planowane jest we wrześniu. Koszt inwestycji wyniósł ok. 12,5 mln zł, z czego 4 mln zł otrzymano od Wód Polskich. Modernizacją obiektu zajęła się firma Strabag Infrastruktura Południe sp. z o.o.

Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!

Zgłoś

Co o tym myślisz?

Legenda

Opublikowane przez Spotter

Lata członkostwaLubi oceniaćAutor wpisów

Dodaj komentarz

Cenzura i ograniczanie wolności słowa powodem bojkotu panelu symetrystów na Campusie Polska Przyszłości (i.pl)

Rząd przyznał dodatkowe środki na budowę Centralnie Zintegrowanego Szpitala Klinicznego w Poznaniu (gloswielkopolski.pl)