Wartościowa inwestycja o wartości ponad 80 milionów złotych w gdyńskim porcie jest o krok od rozpoczęcia. Jest to już kolejny projekt realizowany w tym miejscu. Po 18 miesiącach prac port w Gdyni będzie gotowy obsłużyć jednostki o długości do 400 metrów.
Inwestycja obejmuje budowę nowej wnęki dokowej i przeniesienie doku pływającego. W pierwszym etapie nowa wnęka zostanie wyposażona w niezbędne elementy. Następnie przeniesiony zostanie dok pływający, a pirs nr 2 zostanie skrócony. Docelowo, obrotnica o średnicy 480 metrów umożliwi obracanie jednostek do 400 metrów. Cała inwestycja ma zakończyć się w ciągu 1,5 roku, a wartość umowy przekracza 80 milionów złotych. Prace rozpoczną się 16 sierpnia bieżącego roku.
Prezes Portu Gdynia, Jacek Sadaj, podkreśla, że inwestycja łączy wszystkie dotychczasowe działania w porcie. Obrotnica będzie gotowa za 18 miesięcy, a zespół spodziewa się, że będzie mogła obsłużyć 400-metrowy kontenerowiec. Inwestycję realizuje firma NDI, która już wcześniej była odpowiedzialna za inne projekty w porcie, takie jak przebudowa Nabrzeża Indyjskiego czy modernizacja Nabrzeża Holenderskiego. Ponadto, w innym obszarze portu NDI buduje również halę kadłubową i halę produkcyjną dla PGZ Stoczni Wojennej.
Małgorzata Winiarek-Gajewska, prezes grupy NDI, podkreśla, że to czwarta inwestycja, którą firma realizuje w Porcie Gdynia. Firma ochoczo bierze udział w transformacjach portu i wszystko przebiega zgodnie z planem. Prócz obecnej inwestycji grupa NDI buduje także najwyższą w polskiej branży stoczniowej i jedną z najwyższych w Europie halę kadłubową oraz nowoczesną halę produkcyjną dla PGZ Stoczni Wojennej. Współpraca między Portem Gdynia, grupą NDI i PGZ Stoczni Wojennej podkreśla spójną wizję przyszłości portu i stoczni.
Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej, zaznacza, że inwestycja jest komplementarna do działań. Jest to ważny moment w historii PGZ Stoczni Wojennej i dowód na bliską współpracę z zarządem Portu Morskiego w Gdyni. Korzyści wynikające z tej inwestycji będą miały pozytywny wpływ na obie strony, tworząc jeden ekosystem. Port Gdynia, choć jest przede wszystkim portem cywilnym, odgrywa również ważną rolę w kwestiach związanych z bezpieczeństwem państwa.
Ten wpis został utworzony i przesłany przez jednego z użytkowników Spotted.pl, przy użyciu naszego prostego i szybkiego kreatora #spotów. Stwórz swój wpis!